tisdag 1 juni 2010

Vårlik

Vad jag förstår var det här sista boken i den här serien.. men jag tror att det kommer att komma en fortsättning. Det hoppas jag. Serien har tagit sig mer och mer och jag tycker mer och mer om Kallentofts böcker och personer. Boken handlar återigen om Malin Fors, nu nykter alkoholist med en mamma som avlidit. I Malins bakgrund har man tidigare förstått att det finns en hemlighet som hon inte har lyckats att komma åt. I den här boken kommer den fram. De andra personerna är lite mindre tydliga i den här boken än i de tidigare (mer fokuserat på Malin) men det är helt ok. Det känns som om de finns kvar till en ev fortsättning. Jag tycker att relationerna och samspelet mellan personerna är spännande och jag vill veta mer om dem. Handlingen i den här boken var som i de andra tragiska människoöden och Malin löser det hela med hjälp av "röster från andra sidan" eller intuition som jag skulle vilja kalla det. Betyget jag sätter gäller för hela serien och det blir 5/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar