fredag 18 juni 2010

Jag förbannar tidens flod

Den här boken gav mig inte så mycket. Annorlunda språk mycket känslor i och för sig. Den handlar om en man som ska skilja sig, hans mamma har fått reda på att hon har cancer (dödlig som jag förstår det) och det handlar om att han försöker få reda på sitt liv, vad som har hänt och vad som händer. Men jag tycker inte att det går särskilt bra för honom. Han är kommunist och har fattat lite konstiga beslut i livet - men vem har väl inte det. Bokan handlar om att han försöker hitta tillbaka till sin mamma på något sätt. Han följer henne till Danmark, hennes hemland och de upplever en del tillsammans men mer tycker jag inte att det är. Men jag har är ganska säker på att jag har missat någonting. Den får 3/5 av mig för det annorlunda språket, med uttryck osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar