fredag 25 juni 2010

Kärleksroman

Den här boken fastnade jag för direkt. Kanske för att den speglar min livssituation en del just nu. Den här skriven på ett annorlunda sätt, fyra personer som alla är med i Rotary, det är liksom den sammanhållande faktorn inledningsvis. De är inbördes väldigt olika och de har alla olika syn på livet och vad de egentligen håller på med. Efter ett tag visar det sig att den ena kvinnan blir förälskad i den andra kvinnans man, det är ömsesidigt men de går ändå varsamt fram. Till skillnad från den andra mannen och den andra kvinnan som inleder ett sexuellt förhållande ganska omgående. Spännande med olika syn på det där med förhållande och vad man egentligen är ute efter. Jag känner igen mig i båda kvinorna egentligen fast mest i Louise, som man kan se som den mest tragiska personen i boken. Nåväl det är inte så komplicerat som det låter även om man förstår att livet måste vara väldigt komplicerat för de som lever i den här situationen. De andra två personerna är inte direkt involverade i kärleksaffären fast de spelar ändå en central roll i historien. Jag tycker att kärlekshistorien är berättad på ett väldigt fint sätt, man får en förståelse för att allt inte är perfekt och det går inte att säga ja eller nej alla gånger. Personerna skildras väldigt levande och jag sträckläste i stort sett boken. Den får 5/5 av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar