söndag 13 juni 2010

Det blödande hjärtat

En bok som hon i affären tyckte var jättebra. Jag håller inte riktigt med. Jag hade lite svårt att komma in i den och att hålla isär namnen. De var lite för lika eller så var jag lite för dålig. Nåväl, en överklass kvinna blir slagen av sin man, lämnar honom, har ingenstans att bo och inga pengar. Men hon beger sig till sin far som bor i ett konstigt hus på Bleeding heart square. Hennes pappa är ett fyllo och det visar sig att han och hyresvärden känt varandra länge och har lite affärer ihop sedan tidigare. En man som heter Rory bestämmer sig för att ta reda på vad som har hänt hans flickväns faster (som bodde tillsammans med kvinnans hyresvärd). Det är en lite rörig historia om en man som tycker om minderåriga flickor, en kvinna som lämnar sin man, en man som nyss kommit tillbaka till England och blir lämnad av sin trolovade. Allt vävs samman och jag kan inte säga att jag tycker att det var en sådan spännande historia som det stod på baksidan. Men det är hela tiden en parallell handling med en dagbok och det visar sig att det är en mycket oväntad upplösning iallfall. Men den kan inte få mer än 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar