torsdag 13 maj 2010

Sa du gula höns?

En miss av mig eftersom det verkar som om jag inte har skrivit om den här boken. Jag tror i och för sig att jag har det på den lilla datorn, men vid den sitter jag inte nu. Till att börja med tyckte jag att boken var väldigt givande. Den handlar om hur man är och vad man gör. Till stor del hur man uppfattas av sin omgivning och om man ska bry sig om det eller inte. Vad man kan göra med sitt liv för att må bra. Jag läste boken när jag hade bestämt mig för att bryta upp från mitt förhållande och den stärkte mig mycket faktiskt (det inser jag nu med lite distans). Boken handlade mycket om att man ska ta tillvara på sig själv och se till så att man mår bra men samtidigt hur man beter sig gentemot andra. Det är som en massa tjejsnack och det kan vara otroligt peppande och stärkande. För mig var det det. Men boken var ändå lite "uddlös", den kom liksom inte vidare utan stannade där. Den får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar