fredag 21 maj 2010

Matilde

Nu har jag lyssnat på den boken som kommer för Åse som jag har läst tidigare. Den här är lika lättsam, ytlig och underhållande som Åse. Den handlar om en överklassflicka som i min värld inte har några direkta problem, men de få hon har förstoras upp till något alldeles extra och det fokuseras mer på vad hon har för kläder och hur hon tillbringar dagarna. Men att inte göra någonting och att att göra det hon känner för. Det är inte lätt att hela tiden ha pengar och bara de rätta förutsättningarna hela tiden. Men det är kanske så det är, bara att bestämma vad det är man egentligen vill göra och sedan ta ledigt för att kunna göra det. Starta upp en firma och investera hur mycket som helst, köpa en 7 miljoners lägenhet osv. Men det är lite kul att få den inblicken och jag måste säga att boken är underhållande. Den får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar