måndag 17 maj 2010

Hjärtedjur

Jag förstod redan från början att jag inte skulle tycka om den här boken. Men den stod på Bokias lista så det var bara att beta av den. Den är skriven av förra årets Nobelpristagare och det imponerar inte på mig. Jag tycker att den var komplicerad och att den inte hade särskilt mycket att säga (nu blir jag väl hängd av Müllerälskare). Men den handlade om några vänner under förtryckarregimen i Rumänien, hur de måste vakta sina ord och hur de måste bete sig för att överleva och för att klara sig undan kontroll och övervakning (det gör de inte). De har fullt sjå med att överleva (det gör de flesta inte heller). Jag tycker mest att det är ord som inte leder till någonting. Jag finner ingenting i de här orden utan det är bara text. Men det är säkert jag som inte är tillräckligt djup, men det står jag för! Den får 2/5 men borde nog ha fått 1 men det vågar jag inte sätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar