torsdag 6 maj 2010

Ont blod

Andra boken i serien av Arne Dahl. Den var sådär. Boken var nog ganska bra egentligen ganska bra men han som läste upp den var inte direkt inspirerande. Boken handlade om en komplicerad seriemördare som mördat i USA men som kommit till Sverige istället. Kändes så där trovärdigt. Att det sedan visade sig vara seriemördarens son som fortsatt mörda i faderns fotspår var inte heller direkt så att man tyckte att det var en bra "lösning". Men de jobbade vidare i A-gruppen även om det känns lite konstlat deras samarbete tycker jag. Jag fick inte riktigt någon känsla för gruppen och jag tror inte att jag kommer att kasta mig över nästa del i serien. Vet inte om det är jag som har blivit för kräsen när det gäller deckare men jag kräver lite mer av dem. Det kan bero på att jag har lite annat i huvudet just nu och särskilt när jag sitter i bilen så tänker jag på annat. Men den får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar