måndag 17 maj 2010

En plats i solen

Liza Marklund är inte en av mina favoriter, men jag tycker ändå att den här var riktigt bra. Den var spännande och det var en spännande intrig, även om jag inte var riktigt med på bakgrunden (har missat någon bok tror jag). Annika Bengtsson råkar ju alltid ut för de mest otroliga sakerna och hon är en exeptionell journalist som får tag på de mest unika "storieserna". Handlingen till den är utspelades i Spanien och det var lite kul eftersom jag nyligen läst en annan bok därifrån. Boken handlar om en knarkliga och en konstig överenskommelse som tre flickor gör - eller deras öde flätas samman så att de alltid står vid varandras sida - även i vuxen ålder. Samtidigt som Annika är den sökande journalisten så får vi ta del av hennes privatliv och det händer faktiskt en hel del där, även om jag tycker att just den delen inte var särskilt intressant i den här boken. Boken var som sagt spännande och jag lyssnade med glädje på den när jag var ute och gick. Den får 4/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar