torsdag 3 december 2009

Presidentens hustru

En tjock bok det här. Den handlar om en kvinnas olika faser i livet, nu är det ju inte vilken kvinna som helst utan hon blir presidentens hustru. Det som är lite grejen är att det nästan verkar som om det ska bygga på en verklig president hustru (Bush) men eftersom jag inte har någon som helst koll på henna så är den kopplingen svår att se. Men men. Alice föds och lever i Wisconsin och framförallt i Madison och det är ju lite kul eftersom vi var där i september. Men hon har en ganska okomplicerad barndom får man väl ändå säga - ända till dess att hon krockar med bilen på väg till en fest och mannen/pojken hon krockar med dör. Det visar sig då att mannen/pojken är den som hon är väldigt förälskad i och som hon var på väg för att träffa. Den händelsen ligger kvar i resten av hennes liv och det känns som om hon straffar sig själv under resten av sitt liv för det. Hon hamnar i en ganska orimlig siutation då hon som demokrat blir första dam i USA. Hon håller inte med sin man och hon ville inte heller att han skulle bli president. Jag vet inte vad jag ska säga om boken egentligen, som sagt eftersom jag inte kan något om förebilden så blir det lite konstigt. Boken var dock underhållande och intressant. Men men den får inte mer än 3/5 av mig iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar