torsdag 10 december 2009

Bara vanligt vatten

Kajsa Ingemarsson har jag läst tidigare, och jag har tyckt sådär. Underhållande men ändå lite sega - hur nu det hänger ihop. Den här tycker jag ungefär likadant med. Författaren Stella som är en riktigt ensam överklass dam, som får problem med lägenheten. Då kommer underklass Jonny in i hennes liv och det tar ungefär tre bokstäver innan man fattar att det kommer att hetta till mellan dem, men att det kommer att bli problem pga klasstillhörigheten. Samtidigt tog henns förhållande med den fina mannen en oväntad vändning. Den hade jag inte trott i den här boken. Men egentligen borde jag inte bli förvånad alls. Jag tycker att det drogs ut väldigt länge på Stellas skrivproblem och hur jobbigt allt var inledningsvis, innan det väl tog snurr och började hända lite saker. Det var väl ändå inte så komplicerad bakgrundshistoria? Jag vet att många gillar det men inte jag, alltså när det beskrivs exakt vad personerna har på sig och var de har köpt de olika sakerna. Inte för mig. Men som sagt ganska underhållande ändå. Den får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar