lördag 21 november 2009

Finns inte på kartan

Nu fick jag tag på en lite mer lättsmält bok. Carin Hjulströms debutbok (tror jag) "Finns inte på kartan". Det var en charmig bok om livets små svårigheter. Huvudpersonen går på journalisthögskolan och hon får sin praktikplats i en liten liten by på en liten liten tidning. Hon är allt annat än nöjd men det blir såklart jättebra. Hon har kärleksproblem, familjeproblem och mår kanske inte jättebra. Men hon kommer till praktikplatsen och hon gör nytta. Hon blir betydelsefull och man inser att det inte är allt att vara på den stora flashiga praktikplatsen. Jag tycker dock att det går lite för fort i slutet, i början byggs historien upp bra men sedan blir det som en sammanfattning av vad som händer. Har hon fått sidbegränsning? Nåväl, boken är bra och läsvärd tycker jag. Den får 4/5 av mig i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar