tisdag 10 november 2009

MItt första liv

Den här har jag lyssnat på i bilen under den senaste tiden. Den var inget vidare, men det kanske beror på att jag inte har någon koll på vem hon är egentligen och vad hon har för bakgrund författarmässigt. Nåväl den handlar om hennes uppväxt och jag måste säga att jag fick absolut inget sammanhang alls. Jag lyssnade till och med på skiva 5 före skiva 4 utan att märka det.. Inte bra. Men det var liksom små berättelser som gick i varandra och på något sätt ledde det framåt men ändå inte. Nåja svårt att förklara men bra var den inte. Men jag fick ändå några tankeställningar när hon berättar om hur det var att växa upp i Norrland hos morfar och mormor och hur det har påverkat hennes liv. Tyvärr var det så att den var lite för lik den andra boken jag höll på (De oförglömliga) med samtidigt och det gjorde att jag ibland tänkte att det var ju här det där hände men sedan visade det sig att det var i den andra boken (när jag tänkte efter lite). Just att de handlade om familjerelationer båda två. Det är bra att ha två helt olika böcker samtidigt det vet jag sedan tidigare. Två svenska deckare är också kass. Nåväl tillbaka till boken. Ibland fann jag den ändå ganska charmig, men inspelningskvalitén var alldeles för dålig för att den ska kunna få något annat än 2/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar