måndag 15 juni 2009

Nattfåk

Ytterligare en bok till handlingarna. Jag börjar tycka det är kul igen, efter en liten svacka. Men jag tror att det mest beror på de böckerna jag har läst. Den här är av Johan Theorin och heter "Nattfåk". Jag har läst författarens första bok, som hette Skumtimmen och tyckte väl att den var sådär. Den här var ändå mer kryptisk och även den ganska andlig. Den handlar om folk som går igen och spökupplevelser och liknande. Men inte bara, även om det är den egentliga handlingen så pågår det faktiskt en mordutredning i bakgrunden. Även om det mest är slumpen som leder fram till att det blir en mordutredning och inte bara en olyckshändelse. Jaja, mycket går fel på vägen men jag tycker ändå att den här boken var bättre än den förra och jag har läst riktigt intresserat både på tåget upp till Stockholm och tillbaka hem igen. Vissa saker i boken var mindre bra och lite orealistiskt men det är ju i och för sig hela boken. Men jag tyckte ändå om mystiken som kringärdar handlingen. Den får 4/5 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar