onsdag 10 juni 2009

Mord.net

Ännu en bok till handa. Den här var bra, jag har lyssnat när jag har cyklat till och med. Det fungerar riktigt bra - det blir tom roligare att cykla när jag har en bok att lyssna på. Bättre än musik. Men det fungerar nog inte riktigt så bra om jag ska köra riktigt hårt. Men när jag ska ut och rulla lite längre så är det helt perfekt. Ok att man måste trycka vidare ungefär var 45:e minut, men det är helt ok att stanna till och göra det.

Åter till boken. Det är som om det är små fristående berättelser som till slut får en förklaring och en gemensam nämnare. Jag tycker det var bra och spännande. Den stora helheten har man inte riktigt klart för sig från början, även om man kan ana vart det barkar. Jag tyckte sedan om att få ta del av de individernas levnadsöden som det drabbade. På något sätt kunde man förstå deras dilemman och frustrationer när de sökte sig in på den här hemsidan, men ändå inte så klart. Sammanträffandet mellan poliserna i USA, Ryssland, Italien, Sverige och Holland kändes väl sådär. Men annars hade det ju inte blivit någon bok, så det är synd att klaga. Vissa delar kunde researchats lite bättre. Men jag tycker som sagt att den var bra! Den får 4/5 på min betygsskala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar