fredag 12 juni 2009

Lyckans hjul av Kajsa Ingemarsson

Mycket läsande just nu.....

Jag har läst Kajsa Ingemarssons senaste bok och jag tyckte att den var ungefär som de andra av henne. Väldigt lättläst och flytande text. Man vill hela tiden fortsätta att läsa även om man nästan kan ana hur den ska sluta och det är faktiskt inte något smickrande slut - lyckliga slut i tjejböcker handlar nästan alltid om att de får mannen i sitt liv och det känns så där. Jag vet inte men det känns så väntat hela tiden. LIte oväntat hade varit bra. Men det fanns väl en och annan tvist i den här boken som gjorde den lite spännande. Sen kan man alltid identiera sig med de personerna i boken och det är i och för sig ganska roligt. Även om det inte heller är direkt smickrande alla gånger. Men som sagt den var lättläst och jag har verkligen sträckläst den så något större fel på den kan det ju inte vara. Den får faktiskt ändå bara 3/5 i betyg av mig och det är för att det känns som om det är så väntat hela händelseförloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar