lördag 6 juni 2009

Må döden sova

Nu har jag läst ut en bok igen. Anna Janssons "Må döden sova" - titeln var en ganska bra beskrivning på boken tycker jag. Det var redan från början lite konstigt och den handlar om konstiga graviditeter och en hel massa konstiga människor måste jag säga. Den ena värre än den andra. Polisen i boken har det inte heller så lätt, hon har det lite jobbigt hemma om man säger så. Jag förstår inte hur hon kan fortsätta ha det så när mannen inte ens verkar fatta att hon är polis. Hon låter honom komma undan med det mesta också. Nåja tillbaka till graviditeterna. Självklart så är polisens bästa kompis inbegripen i det hela, och även hennes arbetskamrats fru. Jag menar hur stor är sannolikheten för det. Det blev liiite mycket eftersom polisen Maria också fick kontakt med den första kvinnan eftersom hon krockade utanför stallet där hon just då råkade vara och rida. Nåja lite väl mycket sammanträffanden tycker jag. Boken var sådär med andra ord. Jag kan inte ge den mer än 2/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar