måndag 15 juni 2009

Jens Lapidus - Gängkrig 145

Nu har jag läst ut en väldigt "snabb" bok. Lapidus tredje bok. De två andra var riktigt bra nyskapande böcker tycker jag. Den här var också nyskapande fast på ett annat sätt. Det var en bok i serieform. Den var så där tycker jag. Men eftersom jag kände till personerna sedan tidigare så blev det ganska kul att läsa (titta) boken. Men det blir inte samma sak som en riktig bok det måste jag säga. Den slank igenom alldeles för fort. Den skulle behöva vara typ 8 gånger så tjock för att det skulle kännas som en riktig bok. Men det kanske inte var meningen utan det var tanken att det skulle locka en ny läsarskara. Själva handlingen var helt ok iallafall. Bara för att den var så annorlunda så får den en 3/5 i betyg. Men jag läste den på ca 1 timme och det känns lite meningslöst för att vara en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar