tisdag 27 januari 2009

"Hon som tittade in" av Karin Wahlberg

Jaha, då var ytterligare en bok till ända. Den här gången är det ljudboken som jag har haft i bilen som är slut. Den här fick jag i julklapp och jag visste sedan tidigare (jag har läst andra böcker av henne) att den inte är min favoritförfattare. Jag måste säga att den här inte bättrade på mina åsikter om hennes böcker. Det är några saker som jag frågar mig efter att ha läst den. Vem är egentligen huvudpersonen, det känns som om hon beskriver alla personerna i boken ganska mycket, ingen person som sticker ut - jo Claes Claesson då (vilket namn förövrigt), man får ta del av alla personernas tankar. Det känns lite överdrivet att allt händer på samma sjukhus, men det är ju lite av problemet med deckarserier. Ok, att poliserna agerar konstigt men den här tar ändå priset, iallfall i slutet av boken. Dessutom kändes det som om alla personerna hängde ihop på något konstigt sätt, det blev lite för mycket slump till slut. Den som den ena polisen stoppar på gatan råkar vara samma person som en annan låg på förlossningen samtidigt som. Det måste vara ett väldigt litet samhälle. Intrigen känns riktigt tunn, det är mest berättande runt omkring tycker jag. Ibland när jag lyssnar i bilen vill jag fortsätta lite till för det är så spännande, men den här boken har jag inte haft någon som helst längtan efter. Betyg 1/5. Hoppas att nästa bok i bilen blir bättre. Det var en Åke Edwardsson bok, även det en deckarsvit men de kan vara riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar