lördag 10 januari 2009

Kackerlackorna - Jo Nesbö

Jaha, då har jag läst ut nästa bok. Ännu en deckare. Det är tur att även deckare skiljer sig ganska mycket åt! Jag har läst den första boken av honom också och då fastnade jag inte direkt för hans stil. Men redan när jag började läsa den här boken så visste jag att han kommer att ha en mycket oväntad och klurig upplösning - trots att det under bokens gång var ganska given att det var någon annan som var den skyldiga. Det är mycket detaljer som den väldigt duktiga Harry noterar och som leder honom till den slutliga mördaren. Tyvärr så får man alla gånger inte reda på detaljerna helt ut så det är svårt att själv komma fram till vem mördaren är. Men det är i och för sig det som är själva poängen. Den här boken tyckte jag var ganska bra, den var underhållande och klart läsvärd. Jag väntade dessutom på den extra knorren och försökte själv komma med lösningar under tiden. Intressant, det stämde inte alls.... Jag ska i alla fall ge mig på nästa del i serien, den ligger hemma och väntar. Betyget blir 3/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar