tisdag 6 januari 2009

Nästa bok!

Nu har jag lyssnat färdigt på årets första bok (den andra tjuvstartade jag ju lite med). Det var "Till dess din vrede upphör" av Åsa Larsson och jag tyckte att den var riktigt bra. Jag har läst de andra i serien och jag tycker att de är riktigt spännande och fängslande. Många av de deckare jag läser tycker jag är lite "tramsiga" men Åsas böcker är raka och har en spännande underton. Man vill verkligen veta hur det går för rollfigurerna och vad som kommer att hända. Det är inte det helt oväntade som kommer i slutet av boken utan allt som händer är noga uppbyggt och det känns logiskt, även om man inte kan lista ut alla detaljer på egen hand utan måste läsa hela boken för att få helhetsbilden. Klart läsvärd! Betyg 4 av 5.

Nu har jag genast börjat på två nya böcker och iallafall den ena är bra, vi får väl se vart det leder.

I helgen sprang jag och sambon ett fantastiskt skönt pass i vintersolen, även om jag avbröt passet en mil före honom så tyckte jag att jag fick ett långt och härligt pass. Han fick ett extremt långt!!! Men han var väldigt nöjd. Tillbaka till jobbet och lite lugnare med träning under två dagar. Men på onsdag är det dags igen!! Jag fick lite känning i en vad efter helgens löppass (3 st hann jag med) så jag ska ta det lite lugnt några dagar bara. Men det är absolut ingen fara på taket. Igår simmade vi ett mycket tidseffektivt och ganska hårt pass så jag ligger inte på latsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar