måndag 19 januari 2009

Rödhake

Nu har jag läst ut ytterligare en bok - Rödhake av Jo Nesbö, helt klart den bästa av honom än så länge. Den här gången var det inte lika mycket som var dolt för oss som läsare utan man kunde följa med mer i handlingen. Visst han kör med dold information, men den här gången var det inte lika mycket aha-upplevelse när mördaren avslöjades, utan mer lite lagom... Jag gillar deckare och den här var helt ok. Inte en bok jag sträckläste, men nu på slutet ville jag helst inte lägga ifrån mig den utan satte mig och läste fastän jag hade annat att göra (sorry, jag borde simmat idag). Men betyget blir ändå bara 3/5, men närmare en 4 än förra boken iallfall. Idag var jag på stan och jag köpte omgående del 4 och 5 så jag vill helt klart veta hur det går i fortsättningen. Särskilt om Hole kommer att fortsätta träffa Rakel efter det som hände i den här boken. Lite spännande. Han har plötsligt blivit en mer sammansatt person för mig och det är kul. Men det tog lite för lång tid...

Men jag har bestämt mig för att bryta Nesbösviten med att läsa en icke-deckare emellan. Det blir en Kajsa Ingemansson, lättsmält lättläst men ganska hyfsat (brukar det vara iallafall). Jag såg dessutom en ny favorit Karin Fossums nya!!! Spännande!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar