måndag 26 januari 2009

Smärtans Hus - Nesbö

Jaha, jag trodde inte att jag skulle läsa ut den idag, men den var så spännande!!

Nu har jag alltså läst den fjärde boken om Harry Hole, och den här var riktigt bra. Den första var lite rörig och svår att komma in i, men den här var bra. Men som de andra så var lösningen ganska komplicerad. Ingenting man kan gissa sig till direkt, även om jag försökte hela tiden. Vissa saker känns otroligt orlimliga men det är väl det som är grejen med deckare. Harry har en viss stil och den fungerar genomgående tycker jag. Han är den där störiga polisen som är klurig och smart. I de andra böckerna har jag tyckt att det har varit ganska överdrivet men i den här var det helt ok. Det kanske är för att jag har läst de andra och mer gillar läget, vad vet jag. Den var iallfall klart läsvärd och förtjänar en 4/5 i betyg.

Det verkar också som om han äntligen har kommit den där otäckingen Waaler på spåren!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar