lördag 7 februari 2009

Jo Nesbö - igen

Nu har jag läst ännu en bok av Nesbö. Jag tycker allt bättre om dem och i den här fick äntligen affären med Waaler ett slut. Nästa bok borde bli lite harmoniskare för Harrys del. Det hoppas jag på. Jag har inte den boken hemma, men den ska jag skaffa - snarast. Men jag ska klämma in lite andra böcker mellan. Inga deckare... Jo först ska jag läsa Inger Frimansson, henne tycker jag om och det är oftast inga "riktiga" deckare. Tillbaka till Djävulsstjärnan. Boken var spännande och den höll spänningen uppe länge. Först så löser han gåtan med seriemorden, men i vanlig ordning så stämde inte det utan det var någon annan som hade begått morden. Dessutom så jagas Harry samtidigt av Waaler som gör allt för att bli av med honom. Även om det var en liten annorlunda vändning när Waaler försökte värva honom till "sin" sida. Boken började riktigt deprimerande med återfall, sparken från jobbet osv. Men som tur är så ordnade det upp sig till det bästa. Jag hoppas att nästa bok blir lite mer harmonisk...

Jag tror att jag ska fortsätta läsa lite i boken om Mao som jag har haft liggande ett tag, den var lite för jobbig att komma igenom på engelska för mig. Kanske ska jag göra ett nytt försök med en svensk översättning.

Men det blir nog inte så mycket läsning i veckan eftersom vi åker till Stöten imorgon det ska bli kanonkul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar