torsdag 26 februari 2009

"Vi som hade alla rätt"

Nu har jag läst klart en lite mer lättläst bok av Kristina Thulin och Jenny Östergren, nämligen "Vi som hade alla rätt". Ett problem med boken är att jag inte vet om det har verklighetsförankring eller om det är en helt påhittad bok. Det känns som om det har lite betydelse, egentligen inte så mycket kanske. Jag utgår från att den är helt påhittad. Eftersom jag inte alls är inne i den världen så har jag ganska lite förståelse för det livet. Det känns så ytligt, men det är väl inte jag den enda som tycker. Sedan var storyn ändå ok. Lite krystat kanske med ett otrohetsförhållande med just den som hon ska granska sedan. Men det är ju en bok och det är ju så det är. Annars hade det inte varit alls kul att läsa den. Den är underhållande och har ett visst läsvärde, även om det absolut inte är en bok som jag kommer att lägga några tankar på i efterhand. Den var otroligt lättläst om man jämför med den förra boken, Röd Åklagare. Men jag nöjer mig med att ge den 3/5 i betyg. Inte kass men inte heller något vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar