tisdag 29 mars 2011

One Day

Jag valde att ta med mig en bok på engelska på semestern, främst för att den skulle vara lite längre, det blir tungt med många böcker i resväskan. Det var ett klokt beslut tycker jag. Boken var lite speciellt utformad, den följde två personer under en dag varje år. Det var en tjej och en kille och första kapitlet handlar om när de träffades och de inledde någon form av förhållande. Men det blev aldrig något kärleksförhållande utan du utvecklade istället ett vänskapsförhållande som varar under många år. Det är sedan det som beskrivs år från år och det är ett ganska underhållande upplägg, även om det är hyfsat förutsägbart. Gissade till och med att det skulle bli som det blev i slutet. Men jag tycker att det var en ganska bra bok och den var underhållande och jag ville verkligen läsa vidare hela tiden. Men som sagt lite väl uppenbar, nästan så att man blir irriterad emellanåt. Men den får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar