fredag 18 mars 2011

Slumdog millionaire

Den här boken har jag velat läsa ett tag men det har inte blivit av och eftersom jag missad filmen så var det på tiden. Den handlar om en kille i Indien som vinner en miljard rupier i en frågetävling. Tävlingsledningen anklagar honom för fusk, han var utvald för att de ville vara säkra på att i gen skulle vinna pengarna. Men det gjorde han, och han kunde dessutom frågorna. Han fängslas och torteras menblir räddad av en okänd kvinna som vill hjälpa honom, men då måste han berätta allt. Hans liv är enfas fascinerande historia och egentligen helt overklig. Men han ger svaret på alla frågorna för henne. Boken är spännande och skriven på ett kul sätt med lite kortare berättelser med utgångspunkt i frågorna. Jag blev fängslad och berörd av boken och jag tyckte Denver riktigt bra, dock inte riktig toppklass så den får 4/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar