lördag 5 mars 2011

Din heder

Ännu en ljudbok. Jag har fått otrolig ruljans på det tack vare Storytel. To m Bokia lånandet går lite på sparlåga just nu. Men men. Den här boken handlar om en man som egentligen av okänd anledning får en kurdisk kvinns "på halsen". Han blirdelsktig i hennes liv och inser vilka olika verkligheter de lever i. Kvinnan flyr till honom kan man säga, då hennes situation blir för svår. Han finner henne intressant och fascinerande. boken är intressant och lite annorlunda skriven, ur ett "du-perspektiv". Men den var inte tillräckligt bra för att jag skulle fastna mer för den, lite ytlig tycker jag - men jag tycker det är intressanta samhällsproblem som diskuteras. Tror också att den bygget på en sann berättelse. Mrn den får ändå 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar