lördag 29 januari 2011

Ares tecken

Nästan direkt gav jag mig på den här boken och det var nog ett misstag. Jag störde mig nämligen lite på att det var väldigt mycket upprepningar och information om vad som har hänt i tidigare böcker. Lite tjatigt måste jag säga. Jag tycker ju om de här böckerna, bra personskildringar och det är ganska bra poliskaraktärer, även om kardinalfel nummer ett inträffade i den här när Colt frågar vem det är som har läckt till tidningen. Ajabaja det får man inte göra..... En hemsida på nätet uppmanar människor att dunka bögar. Flera personer dör och det blir en rejäl soppa av det hela. Samtidigt har Colt problem hemma och det är rejält trassel som han försöker reda ut. Jag önskar att man hade fått reda på lite mer om någon annan av kollegorna t ex Holm, istället för att det upprepas om att Linda är homosexuell och hur det var när hon träffade Sara. Jag tycker också att det är lite väl tjatigt om Melissas föräldrars förhållande till Stevens homosexualitet. Det påtalas verkligen hela tiden om att han är homosexuell. Det är ju i och för sig ett genomgående tema i boken och det är det som boken handlar om så kanske inte helt orimligt ändå. Men som sagt eftersom jag läst den andra ganska nyligen så kändes väldigt mycket som upprepningar. Men boken är bra, bra handling så den får 4/5 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar