lördag 10 juli 2010

Klöverkungar

Jaha, det var inte en bok som sa mig särskilt mycket men den var ändå underhållande. Men storyn var lite klen tycker jag. Jag vet inte om det är en serie och jag har missat något, det känns liksom som om det skulle vara mer. Huvudpersonen är en lyxlirare i mina ögon, han har gjort lite bra affärer och har det ganska bra, gammal ekonomijournalist. Han och hans kompisar bildar ett pokerföretag som de räknar med att tjäna storkovan på. Det blir lite stök men inget speciellt egentligen, men samtidigt är det någon gammal kriminell snubbe som bygger på en hämnd och det är där jag inte får det att gå ihop om det inte är en serie. Annars känns det helt lösryckt och konstigt. Men men vad vet jag. Jag är inte sugen på att läsa den serien i alla fall, det finns mycket bättre böcker.... Den får 2/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar