torsdag 8 juli 2010

De sex misstänkta

Spännande bok, tydligen av samma författare som skrev Slumdog millionere. Som jag inte har läst och inte har sett. Det måste göras. Nåväl, boken handlar om 6 olika personer som alla på något sätt hänger ihop. En man mördas och de här sex grips på platsen med skjutvapen efter dådet. Men den byggs upp ett fantastiskt sätt, man får ta del av de här sex olika livsödena, och då menar jag verkligen olika livsöden. De vävs ihop på ett finurligt och ganska oväntat sätt. Personerna beskrivs på ett bra sätt och det känns som om de är levande. Till slut när mordet begås så får man även ta del av de teorier om vem det var och då kommer det fram ytterligare alternativa mördare. Den mördade var det många som hade anledning att vilja ha ihjäl. Spännande oväntat och mycket bra skrivet. En bok som trots all misär och allt elände (mord och grejer) får mig att må bra och att jag ska vara glad för att jag har det så bra som jag har det! Den får helt klart 5/5 av mig i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar