torsdag 30 juli 2009

Sommardöden

Nästa bok till handlingarna. Sommardöden var andra boken av Mons och jag tyckte riktigt bra om den första så jag såg fram mot att läsa den här. Jag tyckte att den var väldigt bra i stort sett hela vägen. Men jag blev lite besviken på slutet. Det behöver inte drabba huvudpersonen personligen.... Som jag lärde mig i den första boken så var det att han inte har gjort så mycker research och att han vet om det och bryr sig inte heller om det. Det stör mig lite, så klart, poliser har inte vapnet hemma. Men storyn håller och den är spännande hela vägen. Berättarstilen i förra boken tyckte jag om, att det berättas ur olika perspektiv så att man får helt annan förståelse för personerna som är med i boken. Jag tycker om personerna, de är sammansatta och de är verklighetstrogna och de är intressanta. Jag tycker om den här boken också (trots det lilla intermezzot på slutet) och den får 4/5 av mig i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar