fredag 24 juli 2009

Vägen

Den här boken köpte jag på ren vinst och förlust. Den var på rea och jag kan faktiskt förstå varför. Den har fått Pulitzerpriset men det är inte en bok för mig. Den är säkert fint språk och den har en bakomliggande tolkning om man ser till djupet av boken, om vänskap, rädsla och sådant. Men den handlar om en man och en pojke som nästan är ensamma överlevande (men efter vad?) och de vandrar (till vad?). De möter godhet och de möter ondska (mest ondska) och det slutar med att mannen dör och det känns nästan som om det blir ett så! efter det att mannen har dött. Författaren vet inte riktigt vad han ska göra av pojken känns det som. Men jag är säkert elak men jag tycker inte att den var särskilt bra. Men den är nog välskriven som sagt och det är en surrealistisk bok, men inget för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar