onsdag 22 juli 2009

Mästaren och Margarita

Visst, det är en klassiker, men jag vet inte.. Jag blev rekommenderad boken av min gamla chef att läsa den. Jag vet inte riktig varför faktiskt.. Den var skum och inte heller speciellt bra. Inte i min smak iallfall. Det var en sådan där skum bok. Men eftersom man fattade ganska omgående att det var djävulen det handlade om så blev det inte direkt spännande på den fronten. Men boken var välskriven det måste jag hålla med om. Och handlingen föll framåt hela tiden. Även om jag inte var så förtjust i de mest konstiga detaljerna med flygning och svart magi. Men jag är riktigt nöjd över att jag har läst den, och jag läste hela. Den har legat som ett dåligt samvete sedan jag slutade i Stockholm och det är faktiskt två år sedan snart. Dags att kunna bocka av den med andra ord. Men den får inte mer än 2/5 i betyg av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar