onsdag 1 juli 2009

Mons Kallentoft - "Midvinterblot"

Kallentoft har skrivit en bra bok, även om jag inte är förtjust i döda som talar. Men jag tycker om hans uttryckssätt och det sätt som personerna beskrivs i boken. Det är en deckare helt klart. Men det märks att han inte eftersträvar att vara en riktig polis, vilket han skriver i inledningen (hur många poliser har sitt vapen hemma). Det hade varit lite mer trovärdigt för oss poliser om det hade varit vissa grundfakta som hade kontrollerats. Men, men det är bara att bortse från det och acceptera faktum. Men jag tycker att intrigen var bra, spännande och allt som en deckare ska vara. Jag tycker dessutom att det är fantastiskt skönt när den som är skyldig är med lite i boken och inte helt utanför fram till upplösningen. Här är det flera människor som vävs samman till en riktigt tragisk historia. Boken är bra och den får 4/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar