torsdag 6 augusti 2009

Åsa Larsson - "Det blod som spillts" 4/5

Åsa Larssons andra bok i serien om Rebecka Martinsson. Den här har jag missat, jag har läst den före och någon efter men inte den här. Den var bra. Eftersom jag vet hur det går sedan för Rebecka så känns det bra att få läsa om vad som händer innan, jag får dessutom en liten annan syn på karaktärerna eftersom de återkommer i följande böcker. Jag vet lite mer än jag borde med andra ord. Boken är spännande och det är skön intrig, inte för mycket fakta och inte för mycket humbug. Personerna beskrivs på ett väldigt levande sätt och jag kan faktiskt riktigt se dem framför mig. Men lite mycket mord kanske. I förra boken var det några som dog och det är två i den här boken. Men det gör ingenting. Texten är lätt att komma in i och lätt att följa hela vägen. Den får ett bra betyg av mig 4/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar