söndag 16 augusti 2009

någon sorts frid

Nu har jag läst första boken från Bokia, det är den första i min lilla utmaning att hinna läsa alla 60 under året... Det ska bli kul. Den första var bra, riktigt bra. Den handlade om en psykolog som har fått någon som förföljde henne och ville henne illa. Jag tycker att spänningen var uppbyggd bra och det var intressant tema och dessutom hennes egna trauma i bakgrunden. Kanske inte helt realistiskt men en bra story helt klart. Det var intressant att ta del av problemen med att hitta en skyldig bland de udda människor som rör sig kring en psykolog. De människor som fanns med i boken var alla urtyper som man verkligen kan känna igen i det dagliga livet. Även om jag själv mest känner igen mig i en av de "sjuka" individerna. Inte så bra. Händelserna i boken ledde till att det blev en utökad och mer komplicerad bild för de övriga patienterna som hon hade. Boken är klart läsvärd och jag har istort sett sträckläst den. Den får 4/5 i betyg av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar