torsdag 27 augusti 2009

Ängelns lek

Nu har jag lyssnat på en längre bok i bilen igen. Den här kändes nästan lika lång som den förra. Men den här tyckte jag inte riktigt om. Den var konstig och jag gillade det inte. Böcker kan vara konstiga men ändå bra men inte den här. Jag gillade idén med en bok som handlade om kärlek till böcker. Men när det blev en fråga om övernaturlighet och så tyckte jag att det blev för mycket. Jag förstår inte riktigt att hans tidigare bok har fått otroligt bra recensioner. Men den kanske inte alls är så här. Bokens handling känns seg, till slut blev det "a men kom igen nu..." och det är inte kul när det är handlingen som hålls tillbaka på något sätt. Vissa partier i boken var bättre än andra men på det stora hela - njet. Jag ger den 2/5 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar