måndag 26 oktober 2009

Mamma, pappa, barn

Nu var det dags för en kriminalroman tyckte jag. Men jag var inte riktigt redo för det ändå. Jag testade en ny serie, Hammarbyserien. Jag började lyssna på den första delen i mobilen. Men det var så kass ljud så det var ingen idé. Jag tror dock inte att det gör så mycket att jag hade missat första delen i serien. Men, men. Jag tycker att boken var lite för mycket. Mamma och son som blir påkörda, ensam treåring i en lägenhet, en flicka blir mördad för att de tror att hon är sin syster. Samtidigt som en av poliserna råkar ut för ett sexuellt trakasseri a´la jättekonstig sort... Jag tycker inte att den kom in på djupet någonstans utan det var så mycket händelser överallt, men som sagt inte på djupet någonstans. Jag hade ändå en viss förhoppning om boken och den rullade på lätt när jag läste, det var absolut inte så att jag tvingade mig att läsa utan jag kunde faktiskt inte lägga ifrån mig den och det brukar vara positivt. Men det räckte inte i det här fallet.. Den får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar