fredag 23 oktober 2009

Den vita tigern

Det här är en bok av en indisk författare, jag tänkte direkt på min favoritbok Shantaram. Men den här var inte alls som den. Den handlar om en kille som föds in i ett lågt kast , tjänarkastet och att han i hela sitt liv ser det förhållandet framför sig, han ser andra runt omkring sig som på ett annat sätt accepterar sitt öde. Han gör det också egentligen, till en början, men han ifrågasätter för sig själv varför det är som det är. Han inser också att han skulle kunna ha fått chansen men att han inte fick den. Jag tycker att det är lite konstigt att boken är skriven som brev till Kinas premiärminister, men det var ju lite udda förstås. Boken är inte så där jättebra tycker jag. I början var den bättre men jag tyckte att den sjönk på slutet. Den får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar