måndag 21 september 2009

Svinhugg

Marianne Cedervalls debutroman var helt klart en bra debut. Boken var charmig och underhållande. Bokens huvudperson Mirjam har fått utså flera tråkigheter i sitt liv och hon blev lurad av ett företag med tre personer. Att hon sedan efter flera år återvänder till det område de kom ifrån och att de under en sommar alla tre går och dör är kanske mer än ett sammanträffande. Men det är ändå någonting som bara är underförstått, allt kan lika gärna vara naturligt och det är det som är charmen. Trots att det är en sk spåkvinna med och att Mirjam provar med affirmationer så är det inte säkert att det är så men det ger en charm åt boken och den blir väldigt underhållande. Kanske att jag är lite för snäll när jag ger boken 5/5 men jag tycker den var mycket bättre än flera av de 4 som jag har gett tidigare (kanske var jag för snäll då).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar