lördag 19 september 2009

Hypnotisören

Den här boken recenserar jag lite i efterhand, jag läste klart den i USA, så här kommer det jag skrev då:

Boken är tänkt som den första i en serie, men jag måste säga att jag inte fattade vem som ska vara huvudpersonen. Är det läkaren eller polisen. Boken handlar mest om läkaren men det känns som hans roll har spelat ut sin betydelse i den här boken och det blir svårt att ha med honom igen. Medans polisen fick väldigt lite utrymme även om man till viss del fick lära känna honom som en riktigt besservisser. Boken var spännande och otrolig och mycket händelser på en gång som faktiskt fick mig att se det som tre olika delar och det blev först en del som var intressant för att sedan flyttas över till en annan del och då glömde man liksom bort den första delen. Den får 4/5 av mig.

2 kommentarer:

  1. Jag ger den fem! Jag har fattat det som att Joona är den som kommer att finnas i varje bok, att han har ett eget mysterium som långsamt kartläggs, men att varje ny bok också har nya huvudpersoner, som hypnotisörens familj.

    Det här var hett, riktigt hett!!!

    Bengt

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att den var bra, men inte lika strålande som du! Men jag kommer helt klart att läsa kommande böcker.

    SvaraRadera