söndag 3 oktober 2010

Stum sitter guden

En bok av Anna Jansson som handlar om kriminalinspektören Maria Waern. Jag har läst andra av henne tidigare (om Maria) men vet faktiskt inte om den här komme före eller efter dem. Men det gör inte så mycket heller. Det skulle dock vara roligare om man hängde med lite bättre i de olika personligheterna i arbetsgruppen. Men jag fick iallfall känslan av att det är en bra uppbyggd grupp där hon presenterar personerna på ett bra sätt. Handlingen i boken tycke rjag är lite överdriven. Ett udda mord som påminner om ett gammalt mord, men mördaren där är död. Maria blir mer personligt involverad i ärendet och det är det jag tycker blir lite mycket. Men det blir ju en spännande bok i och för sig. Det visar sig att det är flera mord och alla hänger ihop med det här gamla mordet och det är Maria som kommer på lösningen på gåtan. Jag tycker att det blir lite utdraget när hon till slut ska hitta mördaren. Men den var trots allt underhållande och lyssningsvärd så den får 3/5 i betyg av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar