torsdag 21 oktober 2010

Den enda lögnen

Den enda lögnen är den första boken jag har läst av Harlan Coben (vad jag kan komma ihåg). En historia om en åklagare vars förflutna kommer ikapp honom. En välskriven historia där berättelsen hela tiden går framåt och det inte blir sådana där vändningar så att man till slut inte hinner med (eller orkar bry sig). Mannen har haft en riktig otur i livet och lever ensam med sin dotter, i ett av de fall han arbetar med så kommer den misstänktas pappa att göra allt för att göra livet ändå surare för honom - och han lyckas. Men det handlar ändå om att söka efter sanningen och om hur mycket man är villig att göra för sina barn, hur mycket kan man ljuga och ställa upp för sina barn. I den här berättelsen visar det sig att man kan göra väldigt mycket. Lagom mycket deckarberättelse och den är skriven på ett underhållande sätt tycker jag. Personerna blir levande och de har riktiga karaktärer. Jag tyckte om den och den får 4 i betyg av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar