onsdag 15 september 2010

Tusenskönor

Andra boken av Kristina Ohlsson, tyvärr så var den inte i närheten av lika bra som den första. Den här var mycket mer komplicerad och jag tycker inte att storyn gick ihp riktigt faktiskt. Tråkigt, jag hade förväntat mig mer. Karaktärerna är intressanta men det kändes inte som om det hände så mycket där - eller det hände egentligen en hel del men de fick inte samma djup i den här boken. Själva storyn handlar om människosmuggling och om en familjetragedi. Jag tycker att det blev lite väl många inblandade som man inte kunde tänka sig och att det blev lite hysterisk familjetragedi av det hela. Det höll inte helt enkelt. Den började bra med ett dubbelmord (?) och sedan var det en syster som också var död och poliserna tvivlade på om det var en riktig överdos eller inte. Nåväl mycket tveksamheter som var någonting annat i slutet. Tyvärr så tyckte jag som sagt att den var mycket sämre än den första. Den här får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar