torsdag 9 september 2010

Berättelsen om Edgar

Jaha, den sista i Bokias Låna och läs 2009/2010. Typiskt att det skulle bli en av de absolut sämsta. Jag vet inte varför men den fångade mig inte alls, inte överhuvudtaget... Den bara var. En kille som inte kan prata och som bor med sina föräldrar på en kennel. De har lite märkligt förhållande till sina hundar och de lär dem sådant hundar inte brukar kunna. Självklart har killen en särskild kontakt med hundarna, han tecknar till dem istället för att prata. Men sedan dör pappan i familjen och grabben tar på sig skulden, men han finner också något konstigt med pappans broder. Det hela går helt överstyr och grabben rymmer med några hundar. Till slut kommer han tillbaka och det blir någon form av upplösning. Ska erkänna att jag inte läste ordentligt på slutet. Den kan dessvärre inte få mer än 1/5 av mig. Jag var verkligen ytterst nära att sluta läsa den helt och hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar