fredag 23 april 2010

Postcard killers

Den här boken fick jag när jag gick med i en bokklubb, anledningen var en gratis Cd-spelare till Alex... Boken var i och för sig inte så dålig som jag väntat mig. Men mitt första intryck var att det var otroligt lite text. Mycket mellanrum och stora bokstäver, det drar ner tycker jag. Boken är tydligen skriven i samarbete mellan de här två, hur nu det går till... Men det märks inte utan det flyter på ganska bra tycker jag. Boken handlar om ett mördarpar kanske man kan säga. En journalist i Stockholm får ett vykort och sedan en bild på de mördade. Hon tar givetvis upp jakten, tillsammans med en amerikansk polis, som inte har några befogenheter och ingen vill lyssna på honom. Till att börja med, men de får ju rätt till slut och löser mordgåtan. Sedan blir de kära också. Det känns lite som om det är intryckt en massa saker i den här förvånansvärt korta boken (som sagt mycket mellanrum) och jag tycker att det hade varit intressant med lite fylligare beskrivningar och lite mer djupgående kring de olika personerna. Men man kan väl inte få allt. Den får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar