måndag 5 april 2010

Den oroliga mannen

Det här är sista boken om Wallander, polisen i Ystad., Jag har läst böckerna och tycker om dem, däremot tycker jag inte om filmerna. Eftersom det här utlovades att vara den sista boken om Wallander så var jag tvungen att läsa (lyssna) på den. Den visade sig var sådär, jag tycker att den var mycket för lång, han drog ut på handlingen alldeles för mycket. Handlingen var dock ganska bra. Inte tillräckligt spännande dock. Wallander fick dessutom minnesluckor emellanåt och genom hela boken undrar man vad det är han har drabbats av. Men det visade sig att mina gissningar var rätt. Han fick altzheimer. Han får i den här boken ett barnbarn och hela handligen utspelar sig kring hans familj och hans dotters pojkväns familj. Intrigen är som sagt bra men lite långsökt och mycket utdragen. Men det är trots allt den sista boken om Wallander så det kanske det kan vara värt. Boken får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar