onsdag 14 april 2010

Misterioso

Nu har jag bestämt mig för att läsa serien av Arne Dahl om A-gruppen på Rikskrim. Jag har läst någon av böckerna tidigare men kan inte direkt säga att jag kommer ihåg vilken. Därför börjar jag från början. I den här boken är väl tanken att personerna ska presenteras och att man ska få en känsla för karaktärerna. Jag tycker dock att den är lite tam på den fronten. Man får vissa delar men inte så mycket, inte mer än det väntade, att frugan tröttnar när han jobbar hela tiden. Det förstod man i första kapitlet. Men hon kom tillbaka, så vi får väl se hur det går med den saken. En flört på jobbet är väl inte heller att rekommendera... Inte lovande på den fronten alltså, eller det borde bli intriger. När det gäller morden så känner jag att maffiavinkeln var lite dryg, men när de väl kom in på rätt spår så lossnade det lite. Men det tog väldigt lång tid innan de gjorde det. De jobbar verkligen på flera håll samtidigt och hur de får ihop det det förstår jag inte men det går tydligen.... Nåja den får 3/5 i betyg av mig. Men jag hoppas mer på fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar