måndag 22 februari 2010

Ögat som ser

Boken är den andra av frfattaren Faletti, men det verkar vara deckare utan kopling till varandra. Lovande!!! Jag måste läsa den andra också. Boken handlar om två olika poliser, en kvinnlig i Italien och en manlig i New York. Storyn är egentligen helt otrolig på det sätt som historien vävs ihop. Men det är bra! Spännande och intressant. Att den ena polisen sedan är bror till borgmästaren och den andra tillsammans med en mycket känd sångare. Det är en intressant mordgåta och det blir en mycket oväntad upplösning. Om han hade skrivit mindre intressant och fängslande så hade jag omgående dömt ut den för allt för otrolig. Men det är bra och den tappar inte greppet. Spänning och samtidigt lite kärlek, och det blev inte det som man kunde förvänta sig, nämligen kärlek mellan poliserna. Utan det är en annan helt otrolig person som är involverad i historien. Klart läsvärd (jag läste 3/4 när jag väntade på opertaionen). Den får 4/5 i betyg av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar